خواص عسل برای کاهش وزن و لاغری

این تصور وجود دارد که عسل ماده غذایی مناسبی برای افرادی که در آرزوی رسیدن به تناسب اندام هستند نیست؛ بنابراین گروهی از افراد به دلیل ترس از بروز اضافه‌وزن سراغ عسل نمی‌روند اما این یک باور نادرست است چرا که پژوهش‌های اخیر متخصصان نروژی نشان می‌دهد عسل، مناسب‌ترین شیرینی برای افراد چاق و دارای اضافه‌وزن و حتی در حال رژیم است.

عسل یک شیرین کننده طبیعی است که بر خلاف قندهای سفید و تصفیه شده حاوی مواد مغذی سالم برای بدن می باشد. نوشیدن یک لیوان شربت عسل میل خوردن میان وعده های شیرین و فاقد ارزش غذایی را کاهش می دهد و به این ترتیب حدود ۶۴ درصد کالری کمتری دریافت می کنید. کاهش مصرف این میان وعده ها که حاوی قند تصفیه شده هستند روند کاهش وزن را سرعت می دهد. با این حال نمی توانید در کنار شربت عسل پرخوری نیز بکنید و انتظار داشته باشید لاغر شوید. کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام در نتیجه اصلاح رژیم غذایی و فعالیت بدنی است. بنابراین نمی توان از هیچ ماده غذایی انتظار معجزه داشت.

خواص عسل و شلغم برای درمان سرفه

یک عدد شلغم بزرگ را شسته و سر و ته آن را جدا کنید. از سرش به اندازه یه کلاه بردارید و درون آن را با قاشق چایخوری خالی کنید. دقت کنید که ته شلغم سوراخ نشود. سپس حدود یک قاشق غذاخوری عسل درون حفره ایجاد شده بریزید. سپس شغلم حاوی عسل را درون یک لیوان قرار دهید به گونه ای که ته شلغم به انتهای استکان برخورد نکند. شلغم را به همراه لیوان به مدت ۵ ساعت در محلی که دمای آن کمی بیشتر از دمای اتاق باشد، مانند کنار شوفاژ، قرار دهید.

ملاحظه خواهید کرد که حجم عسل زیاد شده (به خاطر آب انداختن شلغم) و در ته استکان عصاره ای از ترکیب آب شلغم و عسل جمع شده است؛ معجونی فوق العاده مفید برای درمان سرفه های خشک، مزمن و آلرژیک. قبل ازخواب نوش جان کنید. می توانید دو یا سه عدد شغلم را هم زمان درست کنید و در سه نوبت استفاده کنید. در ضمن این کار تا دو مرتبه با همین شلغم امکان پذیر است و عصاره آن پس از دو بار دیگر به انتها می رسد.

خواص عسل - 16 خاصیت عسل

درمان سرفه با چای پیاز و عسل

۳ لیتر آب   یک کیلوگرم پیاز   یک قاشق غذاخوری عسل   کمی آبلیموی تازه

پیازها را شسته و تمیز می کنیم و به چهار قطعه برش می زنیم. قطعات را در یک کاسه ریخته، آب می ریزیم و در حرارت قرار می دهیم تا زمانی که نیمی از آب آن تبخیر شود. سپس می گذاریم خنک شود. بر روی ۵۰ میلی لیتر از مایع حاصل یک قاشق عسل و کمی آبلیموی تازه می ریزیم. معمولاً علائم سرفه بعد از دو بار خوردن کاهش می یابد.

درمان سرفه‌های خشک با شربت پیاز و عسل

پوست پیاز را بکنید و آن را ورقه ورقه کنید و داخل پیاله‌ای قرار دهید. سپس ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری عسل در آن بریزید و بگذارید حدود دو ساعت بماند. خواهید دید شربتی از همین پیاز و عسل به دست می‌آید که یک شربت طبیعی و درمان کننده‌ی سرفه است. تا زمانی که سرفه‌هایتان کاملاً رفع بشود این شربت را تهیه و چند بار در روز میل کنید. البته اگر تب یا سرفه های شدیدی داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید. با این حال این شربت خانگی کمک زیادی به بهبودیتان خواهد کرد.

نوشیدنی آناناس و عسل قوی تر از شربت سرفه

در سال ۲۰۱۰ محققان هندی تأثیر شربت تهیه شده با مخلوطی از آب آناناس، نمک، فلفل سیاه و عسل را روی بیماران مبتلا به سل آزمایش کردند. نتایج نشان داد که این نوشیدنی نسبت به شربت سرفه در آرام کردن سرفه و رفع ناراحتی گلو مؤثرتر است. بروملین نوعی آنزیم با خاصیت آنتی اکسیدان و ضدالتهاب است که آزردگی گلو را کاهش می دهد. آناناس حاوی این آنتی اکسیدان و ویتامین های A و C، منیزیم، منگنز و پتاسیم است که با تقویت سیستم دفاعی بدن، مقابله با عفونت را برای بدن آسان تر می کند.

یک لیوان آب آناناس تازه

یک قاشق غذاخوری عسل

یک چهارم فنجان آب لیموی تازه

یک تکه حدودا ۶ سانتی متری زنجبیل تازه

یک دوم قاشق چایخوری فلفل کاین

همه ترکیبات فوق را با هم کاملاً مخلوط کنید و روزی ۲ تا ۳ بار به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید و آثار مفیدش را مشاهده کنید.

خواص عسل - افزایش انرژی با معجون عسل و زنجبیل

درمان سرفه با شربت عسل و لیموترش

آب لیموترش را با مقداری عسل مخلوط کنید و به آن یک نوک انگشت فلفل قرمز اضافه کرده و قورت دهید. همچنین می توانید دو قاشق غذاخوری آب لیموترش را با یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کرده و اجازه دهید گرم شود. هر چند ساعت یک بار، یک قاشق از این شربت غلیظ را میل کنید.

عسل یک لایه‌ی محافظتی در گلو تشکیل می‌دهد و به همین دلیل بافت‌های ملتهب را تسکین می‌دهد. آب لیموترش نیز که حاوی ویتامین C است ضدعفونی کننده و ضدالتهاب است. فلفل قرمز نیز باعث رسیدن خون بیشتری به ناحیه‌ی گلو می‌شود و به این ترتیب روند درمان سرعت می‌گیرد.

خواص عسل در کاهش کلسترول

داشتن سطح کلسترول LDL بالا یک عامل خطر مهم برای بیماری قلبی است. عسل نقش عمده ای در تصلب شرایین، (چربی در شریان) که می تواند به سکته قلبی و مغزی منجر شود ایفا می کند. نتایج چندین مطالعه نشان داده است که عسل می تواند سطح کلسترول خود را بهبود بخشد. کلسترول تام و LDL را کاهش می دهد در حالی که به طور قابل توجهی کلسترول خوب HDL افزایش می دهد. به عنوان مثال در یک مطالعه بر روی ۵۵ بیمار، عسل با قند مقایسه شده و نتیاج نشان می دهد که مصرف عسل سبب کاهش ۵.۸ درصدی در LDL (کلسترول بد) و افزایش ۳.۳ درصدی در HDL (کلسترول خوب) و همچنین کاهش وزن ۱.۳ درصدی در مقایسه با قند می شود.

عسل و مقابله با پیری

آنتی اکسیدان های موجود در شیر بادام و عسل قدرت کاهش اثرات منفی رادیکال های آزاد را دارند. باید بدانید که رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که روند پیری پوست و دیگر ارگان ها را سرعت می دهند و تنها با سلاحی مانند آنتی اکسیدان ها می توان با آن ها مقابله کرد. ترکیب شیر بادام و عسل از دوره باستان به عنوان اکسیر جوانی استفاده می شود که قادر است بدن را به خوبی تغذیه کرده و شرایط پوست را بهتر کند.

خواص عسل - تقویت سیستم ایمنی با شربت پرتقال و عسل

طرز تهیه نوشیدنی شیر بادام و عسل

می توانید شیر بادام را به صورت آماده تهیه کنید. با این حال تهیه آن در منزل نیز کار چندان سختی نیست و شما می توانید یک نوشیدنی صددرصد خانگی و طبیعی داشته باشید. برای تهیه ی این شیر به مواد زیر نیاز دارید:

۲۸۰ گرم بادام خام

۳ لیتر آب

۲ قاشق غذاخوری عسل

به مدت ۱۲ ساعت بادام ها را با آب خیس کنید و داخل یخچال قرار دهید. روز بعد بادام ها را آبکش کنید و آن ها را با ۳ لیتر آب میکس کنید. ترکیب حاصل را در آبکش بریزید و شیر به دست آمده را در یک ظرف شیشه ای مناسب بریزید. قبل از نوشیدن این شیر کافی است که دو قاشق عسل به آن اضافه کرده و میل کنید.

خواص عسل در پیشگیری از پوکی استخوان

به افراد بالای ۵۰ سال که با بیماری پوکی استخوان مواجه هستند پیشنهاد می‌شود، هر روز یک قاشق چای‌خوری عسل میل کنند. این کار موجب بالا رفتن میزان جذب کلسیم دریافتی آن‌ها به واسطه مواد‌غذایی یا قرص‌های مکمل می‌شود. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، استمرار در مصرف عسل موجب کاهش روند بیماری در مبتلایان به پوکی استخوان و همینطور موجب پیشگیری از ابتلا به این بیماری در بین میانسالان و کهنسالان می‌شود.

التیام زخم‌ و سوختگی با عسل

در مواردی که جایی از اعضای بدن زخم می‌شود و یا می‌سوزد از عسل استفاده کنید. عسل در بدن، رطوبت هوا را به طرف خود می‌کشد و با این خاصیت خود در درمان زخم و سوختگی اثر مثبتی دارد. محققان معتقدند که قدرت عسل در التیام زخم ها و بهبود جای سوختگی ها در اثر خواص ضد باکتری و اثرات ضد التهابی و همچنین توانایی آن برای تغذیه بافت های اطراف می باشد.

خواص عسل - درمان سرفه در کودکان

عسل و افزایش انرژی بدن

عسل یک انرژی زای طبیعی است که مصرف مقدار اندکی از آن انرژی زیادی را در بدن تولید می‌کند. از این‌روست که مصرف ۲ قاشق غذاخوری عسل هنگام ضعف عمومی بدن، می‌تواند در مدت کوتاهی موجب تقویت قوای فرد شود. عسل از معدود مواد‌غذایی طبیعی است که خیلی زود جذب خون شده و به عملکرد بهتر اندام‌ها به‌ویژه مغز کمک می‌کند.

بیشتر ورزشکاران برای کنترل کمبود گلوسیدها به نوشیدنی‌های ورزشی رو می‌آورند. این نوشیدنی‌ها به نوبه‌ی خود حاوی قندهای تصفیه شده‌اند که مضرات خود را دارند. برای اینکه انرژی خود را بازیابید یک قاشق عسل میل کنید. عسل یک انرژی زای طبیعی برای ورزشکاران حرفه‌ای محسوب می‌شود. این ماده طبیعی به‌علت فعال کردن هورمون استروژن در بدن می‌تواند به‌عنوان یک انرژی‌زای طبیعی از سوی ورزشکاران به‌صورت روزانه مصرف شود. بهترین شیوه مصرف عسل برای ورزشکاران ترکیب ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم از آن با آب میوه طبیعی و مصرف آن در طول روز است.

افزایش انرژی با معجون شیر بادام و عسل

نوشیدنی شیر بادام و عسل انرژی زا است و اگر آن را اول صبح میل کنید روزی بانشاط و پرانرژی خواهید داشت. بادام سرشار از ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است و عسل حاوی کربوهیدرات. ترکیب این مواد باعث می شود که این نوشیدنی انرژی و قدرت تمرکز شما را بالا ببرد.

افزایش انرژی با دمنوش زنجبیل و عسل

زنجبیل و عسل به تنهایی هر کدامشان منبع خواص فوق العاده اند. ترکیب این دو به صورت دمنوش نیز بدن را پر از انرژی می کند. در واقع دمنوش زنجبیل و عسل باعث فعال شدن متابولیسم بدن می شود و انرژی زیادی تولید می کند. بنابراین اگر شما جزو افرادی هستید که همیشه از خستگی شکایت دارند یا بی اشتها، سرمایی و بی حس و حال هستید می توانید از این دمنوش برای رفع مشکل خود استفاده کنید. برای این کار ۳ برش نازک زنجبیل تازه یا مقداری پودر زنجبیل را با یک فنجان بزرگ آب به مدت ۱۰ دقیقه دم بدهید. کمی عسل طبیعی به آن اضافه کنید.

خواص عسل - درمان گلودرد با نوشیدنی شیر و عسل

خواص عسل برای قلب

عسل یک منبع غنی از فنول و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی است؛ ترکیباتی که در کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی می باشند. این ترکیبات به گشاد شدن عروق قلب کمک نموده و سبب افزایش جریان خون به قلب می شوند. همچنین ی توانند از تشکیل لخته شدن خون در عروق خونی که سبب سکته قلبی و مغزی می شود، جلوگیری کنند.

در مطالعه انجام شده توسط محققان ایرانی در سال ۲۰۰۸ که در مجله جهانی «ساینتیفیک ورلد» به چاپ رسید، به ۳۷ فرد چاق یا دارای اضافه وزن به مدت ۳۰ روز ۷۰ گرم عسل طبیعی داده شد. وزن بدن آنها، شاخص توده بدنی، وزن چربی بدن، و کلسترول کل آنها قبل و بعد از مطالعه اندازه گیری شد.

نتایج نشان داد عسل موجب کاهش ملایم وزن بدن (۱.۳ درصد) و چربی بدن (۱.۱ درصد) شد در حالی که کلسترول تا ۳ درصد کاهش یافت. طبق این مطالعه این نتیجه گیری حاصل شد که مصرف عسل طبیعی موجب کاهش فاکتورهای پرخطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. جمع بندی این مطالعات نشان می دهد که مصرف ۷۰ گرم عسل طبیعی هر روز صبح به همراه یک لیوان آب گرم فواید متعددی برای سلامت خواهد داشت.

قلبی سالم با نوشیدنی آبلیمو و عسل

اگر می خواهید قلبی سالم با ضربانی منظم داشته باشید نوشیدن آبلیمو عسل را فراموش نکنید. این ترکیب معجزه آسا با تنظیم فشار خون یکی از اصلی ترین تهدیدکننده های سلامت قلب را خنثی می کنند. علاوه بر این، به دلیل قدرت پاک سازی که دارد مانع از بسته شدن و گرفتگی شریان های اصلی قلب می شود.

پیشگیری از بیماری های قلبی با شربت عسل

این شربت طبیعی تأثیر زیادی روی سلامت سیستم قلب و عروق دارد. چون حاوی فلاوونوئیدها و دیگر ترکیبات آنتی اکسیدانی است که از اکسایش کلسترول بد در رگ ها ممانعت کرده و از بروز گرفتگی عروق یا تصلب شرایین پیشگیری می کند. این تأثیر باورنکردنی شربت عسل برای کاهش حملات قلبی و سکته مغزی مفید است. بنابراین برای افزایش سلامت قلب و مغزتان از حالا به فکر باشید و با مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های سالمی مانند شربت عسل بدنتان را ایمن سازی کنید.

خواص عسل - نوشیدنی ضد سرماخوردگی عسل، لیموترش و زنجبیل

رفع آفت دهان دیگر خاصیت عسل

در صورت آفت دهان، پس از صرف هر وعده غذا، با پنبه استریل خیس، زخم را تمیز کنید و سپس با استفاده از گوش پاک کن مقداری عسل روی آفت بمالید.درد ناشی از آفت برطرف شود. همچنین استفاده از عسل، درد سوختگی را در عرض ۱۰ دقیقه آرام می کند و مانع از ایجاد قرمزی و تاول می شود. برخی از انواع عسل مانند عسل آویشن دارای خاصیت قوی ضدباکتریایی است.

محققان عربستانی، راهکار موثری برای درمان آفت ارائه داده اند.، محققان وضعیت جسمی ۹۴ داوطلب مبتلا به آفت دهانی را بررسی و به ۳ گروه تقسیم بندی کردند. گروه اول را با عسل معمولی، گروه دوم را با پماد موضعی کورتیکو استروئید و گروه سوم را با محصول «OTC» که تا زمان بهبود لایه محافظی روی آفت ایجاد می کند، تحت درمان قرار دادند.

داوطلبان زیر نظر محققان، روزی ۳ بار از شیوه درمان تجویز شده استفاده می کردند. در عرض تنها ۴ روز، در گروهی که عسل مصرف می کردند، تمام زخم ها از بین رفت، در حالی که در گروه های دوم و سوم تغییر زیادی مشاهده نشد. عسل علاوه بر درمان آفت، باعث کاهش درد آن هم می شود. پس از گذشت یک روز، گروه اول با ۹۵.۵ درصد کاهش درد مواجه شدند اما برای گروه دوم و سوم، ۸ روز طول کشید تا درد ناشی از آفت برطرف شود.

عسل، ضد استرس، آرامش بخش و خواب آور

بسیاری از افراد از عسل استفاده می‌کنند. اما شاید ندانند که عسل برای آرامش بدن و ذهن بسیار کارآمد است. عسل دارای مقادیر فراوانی اسیدآمینه تریپتوفان است. اسیدآمینه تریپتوفان به کاهش اضطراب کمک می‌کند و باعث ایجاد آرامش در سیستم عصبی می‌شود. عسل همچنین سرشار از پتاسیم است که اثرات آرام‌بخشی بر مغز و بدن دارد.

هر وقت علائم اضطراب را در خود حس کردید مثلا دچار افزایش سرعت ضربان قلب شدید یک قاشق چای خوری عسل را به همراه یک نوک انگشت جوزا داخل یک فنجان آب پرتقال ریخته و پس از هم زدن آن را بنوشید تا این معجون شما را سرحال بیاورد.

خوابی راحت با عسل بابونه و نوشیدنی شیر و عسل

عسل یک هیدرات کربن است و باعث ترشح انسولین می‌شود. این عملکرد به نوبه‌ی خود باعث تحریک «تریپتوفان» می‌شود. تریپتوفان ترکیبی است که شما را به خواب می‌سپارد.

مصرف یک قاشق غذاخوری از عسل بابونه پیش از خواب می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر کیفیت خواب فرد بگذارد و توان سیستم ایمنی بدن را نیز افزایش دهد.

اگر دچار بد خوابی یا بی خوابی هستید قبل از رفتن به رختخواب یک لیوان شیر گرم و عسل میل کنید. گرمای شیر باعث افزایش تأثیر تریپتوفان می‌شود.

خوابی راحت با معجون شیر بادام و عسل

بی خوابی به دلایل متعددی بروز می کند. از شرایط نامناسب اتاق خواب گرفته تا سر و صدا، استرس و میزان قند خون و غیره. معمولاً زمانی که بدن مجبور می شود با میزان قند خون بالایی به فعالیت خود ادامه دهد مشکلاتی در روند خواب بروز می کند. مصرف عسل باعث بهبود کیفیت خواب می شود. چون باعث آرامش و به خواب بردن ناقل عصبی اورکسین می شود که مسئولیت هشیار نگه داشتن بدن را بر عهده دارد. توجه داشته باشید که برخی افراد به مصرف شیر و عسل اعتقاد دارند و آن را توصیه می کنند؛ اما باید بدانید که شیر گاو در بدن همه به طور یکسان عمل نمی کند و امکان دارد که نتیجه ی کاملاً عکسی بدهد. در نتیجه توصیه می کنیم به جای شیر گاو از شیر بادام استفاده کنید.

درمان گلودرد با عسل

خاصیت ضدعفونی کنندگی عسل از وجود آنزیمی ناشی می‌شود که زنبورها به شهد اضافه می‌کنند. نام این آنزیم گلوکز اکسیداز است. این آنزیم در تبدیل قند به پروکسید اکسیژن نقش دارد. پروکسید اکسیژن یک ماده‌ی ضدعفونی کننده است که با نام آب اکسیژنه شناخته می‌شود. به مدد همین خواص ضدعفونی کنندگی است که عسل می‌تواند سرفه را رفع و گلو درد را تسکین دهد.

دمنوش آویشن با عسل و لیموترش

دمنوش آویشن مزه خوبی ندارد اما می‌توانید طعم آویشن را با اضافه کردن یک قاشق عسل و آب لیموترش بهتر کنید. باید بدانید که آویشن خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی دارد و برای همین یک شربت اکسپکتورانت طبیعی فوق‌العاده است. برای این کار یک قاشق چای‌خوری آویشن را در یک لیوان کوچک آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. اضافه کردن عسل به این دمنوش برای گلو درد خوب است به خاطر اینکه باعث تسکین گلو می‌شود.

تسکین گلودرد با عسل، مریم‌گلی و زنجبیل

مریم‌گلی یکی دیگر از گیاهان مورد علاقه‌ی مادربزرگ‌هاست. کافی است سری به عطاری بزنید و کمی برگ مریم‌گلی تهیه کنید. دمنوش این گیاه با عسل نیز برای تسکین گلودرد و درمان سرماخوردگی فوق‌العاده است. همچنین می‌توانید با ریشه‌ی زنجبیل نیز جوشانده درست کنید. برای این کار کافی ست مقداری ریشه زنجبیل را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد. مقداری عسل به آن اضافه کنید تا طعم آن بهتر شود و نوش جان کنید.

شربتی خوشمزه برای درمان گلودرد

یکی از شربت‌های خوشمزه‌ی دوره‌ی سرماخوردگی همان عسل و لیموترش معروف است. خیلی ساده عسل و آب لیموترش را با هم مخلوط کرده و مقدار کمی آب جوش روی آن بریزید. هم بزنید و میل کنید. عسل و لیموترش هر دو خواص ضدعفونی‌کنندگی دارند. برای اینکه خواص شربت خانگی‌تان را بیشتر کنید مقداری دارچین یا چوب میخک هم به آن اضافه کنید. این شربت برای درمان گلودرد فوق‌العاده است.

نوشیدنی شیر و عسل برای تسکین گلودرد

دارچین حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی است. ترکیب آن با عسل که یک ماده ضدعفونی کننده قوی و طبیعی است کمک زیادی به تسکین و درمان گلودرد می کند.

۲ قاشق چایخوری عسل

۲۰۰ میلی لیتر شیر

یک عدد چوب دارچین

شیر را داغ کنید و داخل یک لیوان بریزید. سپس دارچین را داخل آن بیندازید و عسل را اضافه کنید. به همین راحتی یک نوشیدنی دارچینی معجزه گر خواهید داشت که گلویتان را تسکین می دهد.

تقویت سیستم ایمنی با شربت عسل

حساس و آسیب پذیر بودن سیستم ایمنی بدن به معنی ابتلا به بیماری های تنفسی و انواع بیماری های عفونی است که بر اثر میکروارگانیسم ها بروز می کنند. یک روش ساده و مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن ترکیب عسل طبیعی و آب ولرم است. عسل حاوی آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که به حذف باکتری های مضر کمک می کند بدون اینکه به فلور روده آسیبی وارد کرده باشد. علاوه بر این عسل مانند یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند و حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که به ناکار کردن رادیکال های آزاد کمک زیادی می کنند. بنابراین اگر می خواهید قدرت دفاعی بدنتان را بالا ببرید توصیه می کنیم روزانه شربت عسل نوش جان کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن با صبحانه عسل طبیعی و پرتقال

نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز الزاماً شما را از سرماخوردگی دور نمی کند. در واقع ویتامین C، ما را از چنین بیماری های دور نمی کند بلکه مدت زمان آن را کوتاه می کند. این ویتامین سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند اما از بروز آنفلوانزای فصلی جلوگیری نمی کند. بنابراین اگر قرار باشد بین میوه پرتقال و آب پرتقال یکی را انتخاب کنید بهتر است دست روی میوه آن بگذارید. ترکیب عسل با پرتقال سیستم ایمنی ما را تقویت و با التهاب ها مقابله می کند و درمانی فوق العاده و سرشار از آنتی اکسیدان محسوب می شود.

پرتقال عسلی و دارچین

یک عدد پرتقال

یک قاشق چای خوری (۵ گرم) پودر دارچین

یک قاشق غذاخوری (۲۵ گرم) عسل

پرتقال را پوست بگیرید و به ۶ قسمت تقسیمش کنید و داخل ظرف صبحانه تان قرار دهید. سپس روی آن عسل را بریزید و در نهایت کمی دارچین روی آن بپاشید. صبحانه درمانگرتان آماده است.

پرتقال عسلی و گردو

یک عدد پرتقال

یک قاشق غذاخوری (۲۵ گرم) عسل

۳ عدد گردو

پرتقال را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل ظرف مورد نظر بریزید. سپس عسل را اضافه کرده و در نهایت گردوی خرد شده را روی آن بریزید. این صبحانه ی سالم بسیار مقوی و انرژی زا است. حتماً از پرتقال های ارگانیک استفاده کنید. در غیر این صورت میوه را با آب و با دقت تمام شستشو دهید تا بقایای آفت کش ها از روی آن پاک شوند.

شربت پرتقال و عسل

یک عدد پرتقال

یک شیشه کوچک نیمه پر عسل

روش تهیه بسیار ساده و راحت است. مصرف روزانه ی آن در روزهایی که سرماخورده اید فوق العاده است. برای این کار یک شیشه عسل نیمه پر بردارید. پرتقال را به خوبی شستشو دهید. آن را با پوست به دو قسمت برش دهید و هر دو را به ورقه های نازک تر تقسیم کنید. سپس پرتقال برش خورده را داخل شیشه ی عسل قرار دهید. بهتر است اجازه دهید پرتقال ها به خوبی با عسل مخلوط شوند تا یک داروی طبیعی و خوشمزه حاصل شود. می توانید ترکیب به دست آمده را روی نان تست زده و میل کنید.

خواص عسل برای رفع یبوست و مشکلات گوارشی

یکی دیگر از خواص معجزه آسای عسل، خاصیت شفابخش آن در درمان یبوست است. برای از بین بردن یبوست در کمتر از ۲ روز لازم است ۱۰۰ گرم عسل را با یک فنجان جوشانده پوست نارنج مخلوط کرده و آن را در طول روز پیش از خوردن وعده‌های غذایی میل کنید. نوشیدن این مخلوط به درمان یبوست و از بین رفتن اختلال دستگاه گوارش کمک می‌کند.

رهایی از مشکلات گوارشی با شربت عسل

درست است که نوشیدن ترکیب آب و عسل یک روش مؤثر برای افزایش آب مصرفی و مرطوب نگه داشتن بدن است؛ اما همین کار ساده باعث دفع بسیاری از بیماری ها و مشکلات روزمره نیز می شود. التهاب شکم و گاز جزو مشکلات رایج و البته آزاردهنده هستند. در اکثر موارد این مشکلات ناشی از حالت اسیدیته بدن هستند که در نتیجه تغذیه ی نامناسب حاصل می شود. برای مقابله با این مشکلات می توانید یک قاشق عسل را با یک لیوان آب مخلوط کرده و میل کنید. این کار باعث خنثی شدن گازها و پایان بخشیدن به این مشکل خواهد شد.

خواص عسل کنار برای درمان مشکلات گوارشی

بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی بر این باورند که عسل کنار تاثیر بسیار زیادی بر درمان زخم‌های دستگاه گوارش به‌ویژه روده و معده دارد و می‌تواند مقاومت و توانایی دستگاه گوارش را افزایش داده و عملکرد این اندام‌ها در بدن را بهبود بخشد. گنجاندن این عسل کهربایی‌رنگ در برنامه غذایی روزانه می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش میزان کلسترول خون داشته باشد. همچنین می‌تواند کمبود ویتامین c در بدن را جبران کند. از این‌رو مصرف این عسل در زمان ابتلا به آنفلوآنزا یا سرماخوردگی می‌تواند مقدار زیادی از ویتامین c مورد نیاز بدن را تامین کند و از طرفی، اشتهای فرد بیمار را تحریک می‌کند تا او بتواند بر بی‌اشتهایی خود غلبه کند.

معجون شیر بادام و عسل برای بهبود گوار

مصرف روزانه یک لیوان شیر بادام و عسل یکی از روش های طبیعی برای حفظ روند گوارش و بهبود عملکرد روده ها است. این معجون خوشمزه از بروز مشکلاتی مانند یبوست، التهاب های گوارشی و گاز جلوگیری می کند. علاوه بر این، ترکیب این دو ماده ی مفید باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت می شود و برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند بسیار مفید است.

نوشیدنی آبلیمو و عسل برای بهبود عملکرد سیستم گوارش

عسل و آب لیموترش را با هم مخلوط کرده و مقدار کمی آب جوش روی آن بریزید. هم بزنید تا نوشیدنی آبلیمو و عسل حاصل شود. نوشیدنی بی نظیر آبلیمو و عسل به دلیل وجود فیبر به سالم ماندن دستگاه گوارش کمک می کند و مانع ابتلا به یبوست می شود. علاوه بر این، آبلیمو عسل موجب تحریک کبد و تولید میزان بیشتری صفرا می شود، فرآیندی که در بهبود عملکرد سیستم گوارش نقش ویژه ای ایفا می کند. در کنار تولید صفرا، نوشیدنی آبلیمو عسل در دفع سموم به کبد کمک می کند. این ویژگی منحصر به فرد نقشی مهم در خروج مواد آسیب زا و مضر از بدن ایفا می کند و مانع ابتلا به بسیاری از بیماری های مرتبط با سیستم گوارش می شود.